Wkład filtra powietrza
 
 

Podstrony

 
    
 

 

 

 

Czytasz wiadomości wyszukane dla zapytania: Wkład filtra powietrza





Temat: filtr powietrza


kar@go2.pl wrote:
czy wklad suchego filtra powietrza posuje od jakiegos innego samochodu??


W moim Mexie jest taki plaski, prostokatny jak wchodzilem gdziekolwiek i
pytalem o wklad filtra powietrza do poznego garba albo wczesnego golfa (bo
mniemam, ze tez pasuje) to tylko wytrzeszczali na mnie galy - no to w koncu
stanalem pod sklepikiem typu - "Auto - Moto - na - rogu" wyjalem wklad z
samochodu i poszedlem z nim do sklepiku. Facet tylko rzucil okiem i dobral
filtr (O ile pamietam Filtron AP 01) - i to jest chyba najlepsza metoda.

Pozdraw

Verbi

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: PYTANKO PYTANKO !!!! i GRATULACJE


hmm powiedzcie mi kto kiedyskolwiek wyregulowal gaznik tak jak jest podane
ze
duza   sruba 1,5 obroty mala  2.5 obrotu jest ktos taki ?? ja probowalem
wymyslaem i nic niegdy zawsze te 1,5 obrotu to zamalo a dysze wolnych
obrotow
na max dokrecone maja byc ?? a ta srub przepsutnicy wykrecona tak aby nie
dotykala zadnego zabka  ( oczywiscie na rozgrzanym silniku ) jesli ktos
tak
ustawial i mu sie udalo to gratuluje ja tak nie potrafie ustawiam i
ustawaim i
ustawiam na sluch i gowno zawsze nie rowno pozdraiwam


Od 5-ci lat tak ustawiam i jest bardzo dobrze...
Jezeli przy takim ustawieniu jest za malo to sprawdz w jakim stanie jest
wklad filtra powietrza, albo poziom paliwa w komorze plywakowej.
Poza tym to sa ustawienia wyjsciowe do dalszych regulacji.
Przy takich ustawieniach fabryka przewiduje, ze silnik powinien dac sie
odpalic i powinien dosc stabilnie trzymac obroty natomiast sruby sa po to
zeby doregulowac sobie wedlug potrzeb.
Dysze wolnych obrotow musza byc dokrecone bo inaczej nie spelnia swoich
funkcji.

BROD@CZ

ps. Dziekuje za gratulacje

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Sprzedam: Opel Corsa 1.2 3d
rocznik: listopad '97
przebieg: 44500 km
kolor: czarny
dodatki: autoalarm, immobilizer, centralny zamek, wklad filtra powietrza
K&N

bezwypadkowy, pierwszy wlasciciel, serwisowany w ASO

cena wywolawcza: 21500 zl

kontakt: P@supermedia.pl

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: filtr powietrza firmy "knecht" ??
To może bardziej ogólnie o filtrach:
Czy warto stosować polskie zamienniki Filtron albo PZL-Sędziszów jako:
- wkład filtra oleju do turbodiesla?
- wkład filtra powietrza do turbodiesla?
- filtr paliwa do turbodiesla?
- filtr przeciwpyłkowy, przy klimatronicu?
- filtr przy układzie wspomagania kierownicy?
JaC
Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: filtr powietrza firmy "knecht" ??
666 napisał(a):


To może bardziej ogólnie o filtrach:
Czy warto stosować polskie zamienniki Filtron albo PZL-Sędziszów jako:
- wkład filtra oleju do turbodiesla?
- wkład filtra powietrza do turbodiesla?
- filtr paliwa do turbodiesla?
- filtr przeciwpyłkowy, przy klimatronicu?
- filtr przy układzie wspomagania kierownicy?
JaC


Uzywam tych filtrow (FILTRON) od wielu lat-kiedys w benzynach, a obecnie w
busach TDI. Robie bardzo duze przebiegi i nie widze zadnych roznic (czyt.
problemow) w stosunku do tzw. markowych. Powiem wiecej - ostatnio
kupowalem filtr oleju FILTRONA i sprzedawca dal mi do porownania (jako
ciekawostke) filtr KNECHTA. Po wyjeciu z pudelek okazalo sie ze oba filtry
niczym sie nie roznia (poza oczywiscie nazwa firmy), nawet napisy mialy
dokladnie takie same. Okazalo sie ze te filtry dla KNECHTA robi wlasnie
FILTRON.
Jezeli o mnie chodzi to bez zadnego problemu mozesz je stosowac.

Pzdr.  Piotr

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: filtr powietrza firmy "knecht" ??


On Sun, 9 Jan 2005 20:24:11 +0100, " 666" <j@interia.plwrote:
To może bardziej ogólnie o filtrach:
Czy warto stosować polskie zamienniki Filtron albo PZL-Sędziszów jako:
- wkład filtra oleju do turbodiesla?
- wkład filtra powietrza do turbodiesla?
- filtr paliwa do turbodiesla?
- filtr przeciwpyłkowy, przy klimatronicu?
- filtr przy układzie wspomagania kierownicy?


Nie, lepiej stosowac filtry oryginalne, produkowane przez Filtron i
PZL Sędziszów dla 'oryginalnych' producentów :D

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: ile kosztuje utrzymanie auta :(
Jeśli ktoś chce wiedzieć ile kosztuje utrzymanie autka, to do cen
ubezpieczenia, paliwa i płynu do spryskiwacza może dodać co poniżej:

Przegląd w ASO Renault Clio - przebieg 51000, rocznik 2002, maj
Ceny netto- należy doliczyć VAT J

Przegląd główny po 60tys km - 300 zł
Wymiana dwóch tarcz hamulcowych przednich i klocków - 182,25
Komplet tarcz - 462 zł
Klocki - 167 zł
Śruba - 37,24 (nie wiem co za śruba  )
Filtr oleju - 33 zł
Filtr paliwa - 83 zł
Wkład filtra powietrza - 37 zł
Filtr przeciwpyłkowy - 68,25 zł
Żarówka H7 55W - 26,45
Żarówka 12V/5 W - 1 zł
Żarówka 5W /duży balon/ - 1,75 zł
Świece zapłonowe 4 - 108 zł
Środek do czyszczenia hamulców - 28 zł
Płyn chłodzący 2L - 15,05 zł
Olej Synthese 5W30 - 38 zł
Podkładka korka 4,2 zł

No i niezła sumka się zebrała - ponad 2000 zł
Ale kolejny właściciel taką kwotę zaoszczędzi

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: ile kosztuje utrzymanie auta :(

plusz wrote:
Jeśli ktoś chce wiedzieć ile kosztuje utrzymanie autka, to do cen
ubezpieczenia, paliwa i płynu do spryskiwacza może dodać co poniżej:

Przegląd w ASO Renault Clio - przebieg 51000, rocznik 2002, maj
Ceny netto- należy doliczyć VAT J


do fiata punto II po 100.000:

Przegląd główny po 60tys km - 300 zł


170-200

Wymiana dwóch tarcz hamulcowych przednich i klocków - 182,25
Komplet tarcz - 462 zł


razem 270

Klocki - 167 zł


60

Śruba - 37,24 (nie wiem co za śruba  )


???

Filtr oleju - 33 zł


20

Filtr paliwa - 83 zł
Wkład filtra powietrza - 37 zł


powietrza 15

Filtr przeciwpyłkowy - 68,25 zł
Żarówka H7 55W - 26,45


h7 18

Żarówka 12V/5 W - 1 zł
Żarówka 5W /duży balon/ - 1,75 zł
Świece zapłonowe 4 - 108 zł


swiece 52

Środek do czyszczenia hamulców - 28 zł
Płyn chłodzący 2L - 15,05 zł
Olej Synthese 5W30 - 38 zł


selenia 20k 1l 33-26

a mowia, zeby nie kupowac aut na f
fszystkich francuskich, fordow i floskich

zyga

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Magnetyzer a gwarancja na s-d?

ja mam w renault clio nigdy sie w serwisie nie przyczepili

I pomaga ten magnetyzer? :)


szczerze mówiąc to ja różnicy nie zauważyłem
raczej szkoda kasy lepiej za tą cene sobie wstawić sportowy wkład filtra
powietrza
pozdrawiam  MAnieq

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: subaru impreza


to co sie przerabia, zeby miec 320KM? Bo wydawalo mi sie, ze u Ciebie to
wydech i dolot sa zmieniane?


Wydech mam seryjny. Dolot tez (mam wklad filtra powietrza K&N). Co sie
przerabia? Doladowanie z 0,9bar na 1,2bar.

Andy

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: subaru impreza
Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki napisał:


Wydech mam seryjny. Dolot tez (mam wklad filtra powietrza K&N). Co sie
przerabia? Doladowanie z 0,9bar na 1,2bar.


Evo tak brzmi w serii???
Bo jak wczoraj ogladalem pod palacem to glosniejsze od twojego evo byly
chyba tylko cztery pierwsze WRCowki bo lancery to juz brzmialy tak samo.
:-))))

Pozdrawiam,

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Sportowy filtr powietrza
daj sobie na wstrzymanie .... stozkowe flitry nic nie daja poza
niepotrzebna robota ...i ciaglym myciem.
Kup bawelniany wklad filtra powietrza do oryginalnej obudowy.
jak go zmierzysz podaj wymiary ,to zobacze czy jest  w ogole odpowiednik.

pozdrowienia
Pawel

Wielebny schrieb:

Czesc.
Czy ktos orientuje sie gdzie w woj. Slaskim mozna kupic stozkowy filtr
powietrza do Mazdy?

Pozdrowienia.


Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Sportowy filtr powietrza

pawel napisał(a) w wiadomo ci: <38D51C5E.BD9DB@telda.net...


daj sobie na wstrzymanie .... stozkowe flitry nic nie daja poza
niepotrzebna robota ...i ciaglym myciem.


*********dobrze mowisz:) w dodatq roznica jest odczowalna przy notorycznym pilowaniu motoru do 5000-6500rmp..tak gdzies czytalem:)


Kup bawelniany wklad filtra powietrza do oryginalnej obudowy.
jak go zmierzysz podaj wymiary ,to zobacze czy jest  w ogole odpowiednik.


******** stary, a poco ma mierzyc? nie lepiej podac marke, rocznik i pojemnosc samochodu i zalookac na stronie np K&N czy KG? (nawiasem: sprzedam wklad K&N do SC/CC 700/900ccm o przebiegu 500km)


pozdrowienia
Pawel


****** ja takze pozdrawiam:)
          HeArt

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Twingo na "sportowo"


wstaw świece brisk premium (25 zł /szt), sportowy wkład filtra powietrza
(ok. 100-400 ;-) zł), magnetyzer makstor sport (chyba z 250 zł)


I dzieki tym wszystkim dodatkom bedziesz lzejszy o 1k PLN, co przelozy sie
na zysk 0,001 sek z powodu lzejszego portfela ;-)))))

Zapomnij,o Brisk'ach i magnetyzerach, co do K&N to jesli to stozek i tylko
pod warunkiem ze w aucie masz przeplywomierz

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: wklad filtra powietrza


Dario wrote:

Mam pytanie do kolegow, ktorzy zmieniali w swoich samochodach wklad filtra
powietrza na K&N lub podobny.

Powiedzcie czy warto w to inwestowac? Jakie sa realne efekty tej zamiany?

Dzieki
DARIO


Ja wymienilem taki wklad w NU 1,6 i powiem tyle efekty zadne a nawet
wrecz przeciwnie komputer nie potrafil sie dostosowac do wiekszej ilosci
powietrza i osiagi byly gorsze. Zalezy do jakiego auta. U mnie sie nie
sprawdzilo wiec wymienilem go na standardowy - wszystko wrocilo do
normy.

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: wklad filtra powietrza
Tue, 29 Feb 2000 11:06:27 +0100, "Dario" <espe@priv7.onet.pl
napisał(-a):


Mam pytanie do kolegow, ktorzy zmieniali w swoich samochodach wklad filtra
powietrza na K&N lub podobny.


ja wymieniłem wkład

Powiedzcie czy warto w to inwestowac? Jakie sa realne efekty tej zamiany?


nie stwierdziłem

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: wklad filtra powietrza
On Tue, 29 Feb 2000 11:06:27 +0100, "Dario" <espe@priv7.onet.pl
wrote:


Mam pytanie do kolegow, ktorzy zmieniali w swoich samochodach wklad filtra
powietrza na K&N lub podobny.

Powiedzcie czy warto w to inwestowac?


Chyba tak, chocby ze wzgledu na koszty wymiany filtra co 10 kkm.

Jakie sa realne efekty tej zamiany?


Moje autko na pewno ma lepsza elastycznosc. Mimowolnie zaczalem brac
niektore zakrety na 3 biegu bo sie autko nie buntuje. Zniknela tez
pewna dziura w obrotach okolo 4,5 tys. Wrazenia raczej pozytywne.
Zmiana na K&N nie jest tak odczuwalna jak w druga strone. Po
przejechaniu z K&N-em 5 kkm zmienilem na zwykly i bylo gorzej.
Zuzycie paliwa na pewnym odcinku testowym spadlo o 0,3 litra, ale moje
pomiary moga byc malo wiarygodne (ciezko zachowac warunki testu)
________________
Jacek Tomasik
toma@wasko.pl

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: wklad filtra powietrza
Wed, 01 Mar 2000 07:34:00 GMT, toma@wasko.pl (Jacek Tomasik)
napisał(-a):


| Mam pytanie do kolegow, ktorzy zmieniali w swoich samochodach wklad filtra
| powietrza na K&N lub podobny.

| Powiedzcie czy warto w to inwestowac?
Chyba tak, chocby ze wzgledu na koszty wymiany filtra co 10 kkm.


niekoniecznie. Filtr K&N kosztuje np. 180 złotych, a "zwykły" (np.
Purflux)  30 złotych. Filtr K&N wymaga czyszczenia co kilkadziesiąt
tysięcy (ok. co 3-4 wymiany "zwykłego").

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: wklad filtra powietrza

Użytkownik Jaroslaw Andrzejewski <jareka1@dawid.com.plw wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:38bf020c.15611@10.100.100.4...

Wed, 01 Mar 2000 07:34:00 GMT, toma@wasko.pl (Jacek Tomasik)
napisał(-a):

| Mam pytanie do kolegow, ktorzy zmieniali w swoich samochodach wklad
filtra
| powietrza na K&N lub podobny.

| Powiedzcie czy warto w to inwestowac?
| Chyba tak, chocby ze wzgledu na koszty wymiany filtra co 10 kkm.
niekoniecznie. Filtr K&N kosztuje np. 180 złotych, a "zwykły" (np.
Purflux)  30 złotych. Filtr K&N wymaga czyszczenia co kilkadziesiąt
tysięcy (ok. co 3-4 wymiany "zwykłego").


Co niekoniecznie...
Bo z ekonomicznego punktu widzenia to opłaca się założyć wkład np. K&N-a.
Wymiana zwykłego 30 zł. K&N - 180zł, to różnica zwraca się juz po 6
wymianach.
Dochodzi do tego większy czas używania wkładu sportowego.

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: MiniTuning?


Sylwek wrote:
Czy sens ma (tak mi doradza znajomek) w nistarym aucie (10 tys) wymienic
olej, świeczki, filtr powietrza? Wszystko to podobno przyspieszyc ma auto
(swieczki i powietrza filtr)  i zmniejszyc spalanie (olej teraz Selenia).
Pisze o Punto II generacji 8v


Swiece daj porzadne (takie jak zaleca producent). Zadne "sportowe" bo na
tym nie bedzie poprawnie dzialal, a swiece "tuningowe" to juz zwykle
oszustwo. Swiece inne bedziesz dawal jak zmienisz stopien sprezania albo
dolozysz turbo i jeszcze wyczynowy uklad zaplonowy z cewka
wysokoenergetyczna. Wklad filtra powietrza (polecam King Dragon) moze
faktycznie nieco pomoc. Jezeli stozek to wylacznie z odseparowaniem od
reszty komory silnika i nawiewem zimnego powietrza z zewnatrz (szkoda
fatygi - to musi robic ktos kto sie na prawde na tym zna, bo domorosly
tuner dla ktorego cala wiedza jest katalog D&W to tylko obnizy moc).
Bardzo dobry olej lekkobiezny to Castrol SLX 0W30 (w zasadzie to
najlepszy) ale jest drogi. Dobry "lekki" syntetyk  np. Castrol GTX
Magnatec albo Castrol RS 0W40 wystarczy.

Andy

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Opel - problem po wymianie wkladu filtra powietrza
Podczas gwarancyjnego (rocznego) przegladu standardowo wymieniono mi (wg.
planu) w ASO wklad filtra powietrza. Po odbiorze auta zauwazylem, ze
wentylator zauwazalnie slabiej dziala (ma mniejszy ciąg), na dodatek czasem
wylatuja z niego jakies paprochy (co wczesniej sie nie dzialo, bo auto ma
filtr przeciwpylkowy) i czuc nieprzyjemna won, jakby oleju (znika ona po
wylaczeniu wentylatora).

Mial ktos podobna sytuacje? Z czego to moze wynikac? Co robic?

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Transit 2.5D - Ile moze kosztowac naprawa pompy wtryskowej w Boschu ?


Jestem umowiony na diagnostyke pompy wtryskowej w moim transicie. Jest to
polecany autoryzowany serwis Boscha i co za tym idzie, nie nalezy do
najtanszych.
Sama pompa wydaje sie byc w stanie dosc dobrym, tylko jest problem z
samoregulatorem kata wtrysku, ktory sie przycina i wtedy auto poprostu
wogole nie ma mocy.


Skąd wiesz że to akurat to ??

Ja w swoim sprinterze borykałem sie z probemem zapalania lampki ...
Czerwona, z olejarką i falką pod spodem więc dzwonię do serwisu i się pytam
co to, oni mówią że niski poziom oleju ... Sprawdziłem jest ok, diagnoza -
czujnik poziomu oleju do wymiany ... najpierw zapalała sie co jakiś czas
potem już na stałe, jak się zapaliła to auto nie miało mocy prędkość maks 90
km/h więc dosyć denerwujące ...

Jak się okazało po jakimś czasie lampa ta oznacza nie poziom oleju tylko
błąd silnika czyli coś jak u innych check engine a przyczyną nie był poziom
oleju tylko zapchany wkład filtra powietrza ... po wymianie wszystko jest ok
...

Dlatego pytam skąd wiesz że to to ??
Mi serwis już chciał pół silnika rozbierać a tu taka pierdoła ...

Pozdrawiam

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Transit 2.5D - Ile moze kosztowac naprawa pompy wtryskowej w Boschu ?


Jak się okazało po jakimś czasie lampa ta oznacza nie poziom oleju tylko
błąd silnika czyli coś jak u innych check engine a przyczyną nie był
poziom
oleju tylko zapchany wkład filtra powietrza ... po wymianie wszystko jest
ok
...

Dlatego pytam skąd wiesz że to to ??


Na 100% oczywiscnie nie wiem. Zrobilem wszystko, co bylem w stanie sam
wymienic i wszystko wskazuje na ten samoregulator bo wciskajac go do srodka,
prawidlowo, powinien wrocic na swoje miejsce, a tego nie robi. Zaczalem od
wymiany filtrow, zarowno powietrza jak i benzyny. To nie tyle jest diagnoza
wasztatu, co wspolne ustalenie z ludzmi z forum forda.
No ale dzieki za sugestie. Czasami, jakas pierdola moze faktycznie naciagnac
na niezle koszty.

Pozdrawiam
Pawel

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Wybór filtra powietrza?


"Rafal..." <ra@adres.w.sygnaturcewrote in message tu cos można sie dowiedzieć :)
http://www.tuning.pl/silnik.html?dzial=8


Co to takiego "sportowy wkład filtra powietrza"?
Różni się on tym, że ma większe mikrootwory
i zatem więcej syfu do silnika przepuszcza? ;-)


| Czy może kupując filterek należy brać najtańszy?

nie najtańszy, ale odpowiedni do danego modelu


Chodziło mi o "najtańszy spośród nadających się do danego modelu".
Wybór bowiem jest, i ceny wahają od $3.99 do $12.99 więc się
zastanawiam właśnie co 1. daje różnicę w cenie, 2. czy warto :-)
5 czy 6 różnych producentów po 2 w każdym sklepie z częściami.

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Kto ma ksiazke do civica?
po kolei od gory:

1. Olej silnikowy - wymiana
2. Filtr oleju silnikowego - wymiana
3. Wklad filtra powietrza - wymiana
4. Luz zaworowy -sprawdzenie
5. Filtr paliwa- wymiana
6. Swiece zaplonowe - wymiana
7. Pasek rozrzadu - wymiana,  sprawdzenie pompy wodnej
8. Sprawdzenie i regulacja paskow napedowych
9. Sprawdzenie obrotow biegu jalowego
10. Plyn chlodzacy - wymiana
11. Olej w skrzyni biegow - wymiana
12. Sprawdzenie przednich i tylnych hamulcow
13. Plyn hamulcowy - wymiana (lacznie z ABS)
14. Sprawdzenie regulacji hamulca recznego
15. Filtr przeciwpylkowy - wymiana
16. Sprawdzenie ustawienia swiatel
17. Jazda probna

Dodatkowo polecam manual do Civica:
http://www.honda.co.uk/owner/CivicManual/

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: przesuniecie momentu obrotowego - przestroga albo nie

Fakir wrote:

petrumi wrote:

| można by rzecz: "sam chciałem więc mam"
| założyłem sobie stożek 'KaeNa'
| poza walorami akustycznymi porównywalnymi do mini-subaru efektem wywalem
| prawie pięciu paczek jest przesunięcie momentu o ok 500 obr/min, tym samym
| auto stało się wołowate na niskich obr.
a) wymien stozek na wklad (Kaena albo normalny)
b) zrób tuning z sensem (czyli u kogos, kto to potrafi)

Dokupywanie nastepnych gadzetow (briski itp) to nastepne wywalone
zlotowki.


W swoim bylym Punto 75 zalozylem wklad filtra powietrza Kingdragona.
Autko zrobilo sie bardziej elastyczne, latwiej wchodzilo na obroty.
Zmniejszenia zuzycia paliwa czy zwiekszenia mocy nie zauwazylem... Jak
bede mial nastepne "normalne" auto to tez zamontuje wklad o mniejszych
oporach.

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Przeglad po 50 tys
witam
z pewnościa nalezy wymienić olej i filtr oleju,wkład filtra powietrza,filtr przeciwpyłkowy kabiny,świece zapłonowe, filtr paliwa. płyn hamulcowy i płyn chłodzący przynajmniej raz na 4 lata. pasek wieloklinowy gdy widoczne są mikropęknięcia. warto sprawdzic tarcze i klocki hamulcowe , odboje i osłony amortyzatorów.
pzdr rk Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Tuning boxera
Witam
W moim boxerze po poprzednim właścicielu miałem "sportowy" wydech i wkład
filtra powietrza.
Ogólnie po wymianie tego na "zwykłe" częsci nie odczułem żadnego spadku mocy.
Jedynie zmieniło sie to, że można posłuchać radia :)
Wydaje mi sie, że niewkładając oczywiscie jakiś wielkich sum pieniędzy w
boxerze można chyba tylko sound wzmocnić.

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Tuning elektroniczny Vectry


shadow wrote:

Jestem szczę liwym posiadaczem Vectry 2.0 DTI, 100KM. Słyszałem, że turbo
diesle dobrze się tuningują elektronicznie (przeprogramowanie sterownika
silnika lub co  w tym stylu). Czy wie kto  z Was czy warto to robić, jak to
wpływa na żywotno ć silnika i zużycie paliwa ?


Typowy chip-tuning (nie jakies tam wynalazki black-boxy, tuning-boxy
itd) do turbo-diesla to wzrost mocy o 25-35 KM w zaleznosci od typu
silnika, jego zasilania, turbiny itd.
Ogolnie w turbo-dieslu naprawde warto to zrobic, zuzycie paliwa spada
(0,3-0,5 litra), wzrasta bardzo elstycznosc i predkosc max o 10-15 km/h
no i oczywiscie dzieki wiekszej mocy sprint do setki bedzie szybszy o
3-4 sekundy. Jak bedziesz o swoj silnik dbal (tylko najlepsze oleje
syntetyczne do turbo-diesli, dobry i zawsze czysty wklad filtra
powietrza - polecane "mokre" filtry K&N) to firmowy chiptuning (V-Tech,
Superchips, Wetterauer) a nie jakas podrobka lub co gorsza ktorys z
cudownych tuning-boxow do turbo-diesli nie skroci zywotnosci silnika.
Byc moze nie przejedziesz nim 250 tys km tylko 200 tys km ale to rozniez
zalezy od stylu jazdy i innych czynnikow. Wetterauer w Niemczech daje
nawet 3 lata gwarancji z przebiegiem 100 tys km.
Silnik Opla 2.0 DTI o mocy 100 KM nie nalezy do wysilonych jednostek
Diesla, mimo iz zastosowano w nim wiele nowoczesnych rozwiazan
technicznych (inni z jednostki o tej pojemnosci i przy braku 16 zaworow
uzyskuja lepsze i wyzsze charakterystyki mocy i momentu).
Chipy do Twojego auta podniosa moc o 25-30 KM i moment o 60 Nm, predkosc
max wzrosnie do 195-198 km/h, zuzycie paliwa spadnie o 0.2 l (trasa) do
0.6 l (miasto). Polecam firme V-Tech z Krakowa.

Piotrek

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Yaris Tuning

Czesc!
    Na poczatku chcialem pogratulowac BiGman'owi tej swietnej strony
hehehe.
A post sie ma do tuningu Yarisa - tylko nie takiego Badziewnego jaki
oferuje
Belgijski Booster tylko prawdziwy tuning a'la tuning OPGEZET'a (chyba
wszyscy pamietaja to sliczne autko z salonu w Essen), Powiem scislej
Interesuja mnie firmy ktore przeprowadzaja tuning czysto mechaniczny na
silniku - dorwałem sie gdzies do strony ee www.tdi-plc.com i co ja tam
widze
kurczaq z silnika 1.0 standartowo 68 KM wycisneli ponad 100 KM ale mnie
trzasnelo - tylko sie zastanawiam gdzie jest tam intercooler? Wiec moje
pytanie brzmi - czy znacie drodzy uzytkownicy jakis Tunerow
specjalizujacych
sie w przerobce mechanicznej Yarisow - najlepiej gdzyby byla to Polska
albo
Niemcy. Za odpowiedz wielkie dzieki.

Z gory zastrzegam, ze nie mam Yariska, ale moge ci doradzic pare rzeczy
odnosnie Tuningu silnika, celem zwiekszenia jego mocy.
Mozna oczywiscie robic tuning mechaniczny: planowac glowice, wymieniac walki
i dokladac turbo, ale wiaze sie to bezposrednio w ingerencje w strukture
silnika, co nie wplywa dodatnie na jego zywotnosc.
Kazdy fabryczny silnik posiada jednak spore zapasy mocy, ktore sa do
odzyskania praktycznie za darmo:
1. Chiptuning - cala sprawa polega upraszczajac na przesunieciu punktu
zaplonu i dobierajac optymalnie mieszanke. Dla zwyklych silnikow
wolnossacych bezproblemu da ci to jakies 10%, ale byc moze w Yarisie ze
wzgledu na VVTi mozna uzyskac wiecej, ale nie znalazlem ani jednego
chiptunera Toyoty :(
2. Modyfikacja wydechu - da ci to czego potrzebujesz, czyli wieksza dynamike
na wolnych obrotach, lepsze zbieranie sie i w ogole. Sam katalizator zabiera
5KM oraz podwyzsza predkosc obrotowa maksymalnego momentu.
3. Nie wiem czy Yaris to ma ale mozna sie pobawic recylkulacja spalin EGR.
Tez cos bys zyskal
4. Swiece sportowe wieloelektrodowe. Opinie o ich dzialaniu sa rozne, ale
mysle ze cos zyskasz na pewno
5. Mokry wklad filtra powietrza, albo zabawa ze stozkiem. 2-5KM wiecej.

Te wszystkie modyfikacje polegaja w gruncie rzeczy na zwiekszeniu sprawnosci
silnika bez ingenerencji mechanicznych w jego strukture. W efekcie auto
poddane takim zabiegom zyskuje na dynamice, predkosci maksymalnej, a przy
lekkiej nodze nawet nizszym spalaniem.

Pozdrawiam

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Yaris Tuning
...
1. Chiptuning - cala sprawa polega upraszczajac na przesunieciu punktu
zaplonu i dobierajac optymalnie mieszanke. Dla zwyklych silnikow
wolnossacych bezproblemu da ci to jakies 10%, ale byc moze w Yarisie ze
wzgledu na VVTi mozna uzyskac wiecej, ale nie znalazlem ani jednego
chiptunera Toyoty :(

...

W przypadku VVTi chiptuning to ponoc walka z wiatrakami, z tych silnikow nie
da sie juz tak latwo nic wyciagnac bez powazniejszych ingerencji w
mechanike.

...
2. Modyfikacja wydechu - da ci to czego potrzebujesz, czyli wieksza
dynamike
na wolnych obrotach, lepsze zbieranie sie i w ogole. Sam katalizator
zabiera
5KM oraz podwyzsza predkosc obrotowa maksymalnego momentu.

...

Niby tak, pytanie czy ktos chce pozbyc sie katalizatora i czy sam wydech,
bez modyfikacji dolotu da _mierzalna_ poprawe_. Inna przeszkoda - w VVTi
chyba sa dwie sondy lambda (przed i za kat.) wiec trzeba by znalezc sposob
na oszukanie drugiej sondy =(

...
3. Nie wiem czy Yaris to ma ale mozna sie pobawic recylkulacja spalin EGR.
Tez cos bys zyskal
4. Swiece sportowe wieloelektrodowe. Opinie o ich dzialaniu sa rozne, ale
mysle ze cos zyskasz na pewno
5. Mokry wklad filtra powietrza, albo zabawa ze stozkiem. 2-5KM wiecej.

...

Co do stosowania stozkow i sportowych wkladek - fachowcy to podkreslaja, bez
kompleksowych modyfikacji w silniku roznicy nie bedzie lub bedzie na
niekorzysc (patrz m.in testy i artykuly na www.tuning.pl).
Z opinii innych uzytkownikow silnikow Toyoty, w tym VVTi (forum klubu
Corolli) - lepiej czesciej wymieniac standardowe niz inwestowac w "sportowe"
swiece.

...
Te wszystkie modyfikacje polegaja w gruncie rzeczy na zwiekszeniu
sprawnosci
silnika bez ingenerencji mechanicznych w jego strukture. W efekcie auto
poddane takim zabiegom zyskuje na dynamice, predkosci maksymalnej, a przy
lekkiej nodze nawet nizszym spalaniem.

...

Wszystkie wspomniane modyfikacje (nie wiem jak z tym EGR, a chiptuning
odnosze tylko do VVTi) to zmiany powszechnie uwazane za "watpliwe" i
wielokrotnie podwaza sie korzysci z nich plynace. To raczej zabawa... nie
tuning.

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Skąd oni biorą takie ceny??
Użytkownik "Artur Maśląg 'futrzak'" <ANTYSPAM:futr@polbox.com
napisał(a)...


Ja się do kwestii ceny samego przeglądu nie zdążyłem ustosunkować,
ponieważ do teraz nie wiem, co on obejmuje.


Dokładne info z ksiązki serwisowej - przegląd 60000 km:
1. Wymiana oleju ze sprawdzeniem poziomu
2. _Sprawdzenie_ poziomu:
   - olej w ukł wspomagania
   - płyn spryskiwacza szyb
   - elektrolit w akumulatorach z korkiem wlewu
   - płyn w ukł. chłodzenia
   - mechaniczna skrzynia biegów
3. Wymiana:
   - świece zapłonowe
   - wkład filtra oleju
   - filtr paliwowy
   - wkład filtra powietrza
   - filtr przeciwpyłkowy
   - płyn hamulcowy
4. _Sprawdzenie_ i regulacja:
   - szczelność i stan przewodów i obudów
   - ukł. automatycznego kasowania luzu pedału sprzęgła
   - stan układu wydechowego
   - stan osłon (przegubów kulowych i sworzni układu kierowniczego, półosi,
przekładni kierowniczej)
   - stopień zużycia klocków hamulcowych przednich
   - stopień zużycia klocków hamulcowych tylnych
   - zaciski, tarcze, przewody hamulcowe
   - stan pasków osprzętu
   - naciąg pasków osporzętu (z napinaczem dynamicznym co 120000km)
   - szczelność amortyzatorów
   - luzy piast, drążków, przegubów kulowych i połączeń przegub.
   - pióra wycieraczek
   - oświetlenie i sygnalizacja
   - stan opon i wyrównanie ciśnienia w ogumieniu
5. Odczytanie kodów defektów
   - pamięć autodiagnostyki
6. Reinicjalizacja
   - wskaźnik przeglądów okresowych
7. Jazda próbna
8. _Sprawdzenie_:
   - analiza spalin

Cena tej usługi z kilkoma częściami i płynami - 800 PLN, jak coś wyjdzie w
trakcie (coś czego nie uwzględnia pkt. 3) np. hamulce, doliczana jest
odpowiednia opłata, itp. itd.

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Twingo na "sportowo"
wstaw świece brisk premium (25 zł /szt), sportowy wkład filtra powietrza
(ok. 100-400 ;-) zł), magnetyzer makstor sport (chyba z 250 zł)
Kunta "Colt"
Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: wklad filtra powietrza
Mam pytanie do kolegow, ktorzy zmieniali w swoich samochodach wklad filtra
powietrza na K&N lub podobny.

Powiedzcie czy warto w to inwestowac? Jakie sa realne efekty tej zamiany?

Dzieki
DARIO

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: chiptronic- wrazenia po zalozeniu
kombinowac niz w

dieslach, wiec raczej sobie daruje - zwlaszcza ze jeszcze mam gwarancje
). Zastanawiam sier natomiast nad prostszymi rozwiazaniami.


Jest to moj pierwszy diesel, porzednio mialem same benzynki. Co do
pojemnosci to bywalo roznie: VW 1.1, Corolla 1.3,Senator 3.0,Manta 1.8i,BMW
318,Renault5 1.1, Civic 1.3, Corrado 1.8G60, Ibiza 1.8i.. tak wiec
probowalem roznych silniczkow/marek.

Wrazenia: wszystkie oprocz G60 byly za slabe, natomiast w G60 rozsypala mi
sie sprezarka :(((
Ostatnia byla Ibiza 1.8i  90KM. Nie jestem guru w kwestii tuningu,
aczkolwiek naleze do ludzi ktorzy najpierw zasiegaja opinii a potem na cos
sie decyduja. Smiesza mnie posty w stylu: kupilem samochod XXX, czy to dobry
wybor??

Ale wracajac do meritum sprawy, jedyny "tuning" w jaki zainwestowalem to
byly: swiece "Brisk" i wklad filtra powietrza "K&N"
Efekty: silnik ciszej pracowal na wolnych obrotach i lepiej sie "wkrecal".
Szkoda mi bylo kasy na inwestycje w walki rozrzadu, chipy itp. Po prostu w
tym silniku nie daloby to razem takiego efektu jak sam chip w TDi a koszty
bylyby duzo wieksze.

Jesli chcesz kupic filtr to tylko wklad (mokry) a nie stozek. Wklad spelni
swoje zadanie znakomicie, a stozek bedzie zasysakl gorace powietrze z komory
silnika co moze spowodowac nawet spadek mocy w stosunku do nominalnej.
Co swiec,to bylem zadowolony z Briska (wiem ze zdania sa podzielone). Nie
pamietam modelu, ale byly najdrozsze z dostepnych i mialy "zebata koronke"
dookola stozkowatej elektrody, co powodoawalo ze iskra miala postac
"parasola".

Mysle ze powinnas pogadac z Robertem, mozen on cos Ci podpowie, lub sledzic
posty. Zdarzaja sie czasami naprawde rzeczowe odpowiedzi---patrz odpowiedz
Pawla J n/t zuzycia paliwa w Dieslu.
Mi po prostu szkoda czasu na dyskusje co lepsze: diesel czy benzyna, 2 czy 4
drzwiowy, bialy czy czarny, japonski czy niemiecki itd, itp. Jak widac
zreszta z listy "doswiadczen", nie jestem zagorzalym zwolennikiem jednej
marki. Kazdy kupuje w/g potrzeb i upodoban, a czasy gdy bralo sie to co bylo
a nie co sie chcialo, na szczesci minely. Pozostal niestety wciaz glowny
problem: KASA :-((
pzd
Arbi

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Sportowy wklad filtra powietrza - jak naolejic?
Witam

Ojciec kupil sobie dzisiaj taki filtr ale nie wie ktora strone tego
filtra "popsikac" tym olejem (a moze obie ?)???

prosze o pomoc

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Filtr powietrza w Astrze
Filtr powietrza w Astrze
Jak czesto nalezy wymieniac wklad
filtra powietrza w Astrze 1.6(1994r)? Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Filtr powietrza
Filtr powietrza
Czy mająć w motocyklu gąbkowy wkład filtra powietrza nasączamy go olejem,czy
nie ,czy wkład może służyc do wielokrotnego użytku Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: akcesoria
akcesoria
co sadzicie o akcesoriach typu:sportowe swiece zaplonu , magnetyzer wklad
filtra powietrza i tego typu usprawniacze. czy warto cos z w/w rzeczy
montowac w aucie? czy to tylko zbedne wydatki. a moze ktos juz cos takiego
zamontowal?
pozdrawiam Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Yaris Tuning

1. Chiptuning - cala sprawa polega upraszczajac na przesunieciu punktu
zaplonu i dobierajac optymalnie mieszanke. Dla zwyklych silnikow
wolnossacych bezproblemu da ci to jakies 10%, ale byc moze w Yarisie ze
wzgledu na VVTi mozna uzyskac wiecej, ale nie znalazlem ani jednego
chiptunera Toyoty :(
...

W przypadku VVTi chiptuning to ponoc walka z wiatrakami, z tych silnikow
nie
da sie juz tak latwo nic wyciagnac bez powazniejszych ingerencji w
mechanike.


A czy czasem nie jest tak, ze dla prawdziwych tunerow marne +10% to jest
nic?
A jeszcze jak trudno w ogole do tego sie zabrac (nikt tego nie robi dla
Toyoty)?

...
2. Modyfikacja wydechu - da ci to czego potrzebujesz, czyli wieksza
dynamike
na wolnych obrotach, lepsze zbieranie sie i w ogole. Sam katalizator
zabiera
5KM oraz podwyzsza predkosc obrotowa maksymalnego momentu.
...

Niby tak, pytanie czy ktos chce pozbyc sie katalizatora i czy sam wydech,
bez modyfikacji dolotu da _mierzalna_ poprawe_. Inna przeszkoda - w VVTi
chyba sa dwie sondy lambda (przed i za kat.) wiec trzeba by znalezc sposob
na oszukanie drugiej sondy =(


Wiesz co zaloz sobie maske gazowa i pochadz w niej caly dzien. Po czym ja
sciagnij i zapytaj sam siebie czy odczules _mierzalna poprawe_ :)
A na powaznie wywalenie kata w przypadku wszystkich samochodow ktore
widzialem owocowalo poprawa ich dynamiki nie tylko odczuwalna ale i
mierzalna (np. predkosc maksymalna na tych samych trasach rosla, obroty
maksymalne na danym biegu itp.)
Gorzej bylo z pozytywnymi efektami wymiany reszty wydechu :(
A poza tym dlaczego uwazasz, ze trzeba cokolwiek oszukiwac?
Dla mnie dwie sondy Lambda to dwukrotnie dokladniejszy odczyt tej samej
danej, a tym samym dopuszczalna jest sytuacja ze a=b


...
3. Nie wiem czy Yaris to ma ale mozna sie pobawic recylkulacja spalin
EGR.
Tez cos bys zyskal
4. Swiece sportowe wieloelektrodowe. Opinie o ich dzialaniu sa rozne,
ale
mysle ze cos zyskasz na pewno
5. Mokry wklad filtra powietrza, albo zabawa ze stozkiem. 2-5KM wiecej.
...

Co do stosowania stozkow i sportowych wkladek - fachowcy to podkreslaja,
bez
kompleksowych modyfikacji w silniku roznicy nie bedzie lub bedzie na
niekorzysc (patrz m.in testy i artykuly na www.tuning.pl).


Skoro czytales te testy i artykuly powinienes wiedziec, ze wrzucanie wkladek
i stozkow do jednego worka jest niedopuszczalne. Sam wklad w najgorszym
wypadku nie da nic (oprocz oszczednosci), natomiast stozek jak na samym
poczatku powiedzialem to zabawa, bo moze dac wiele, a moze nie dac nic, a
nawet pogorszyc osiagi


Z opinii innych uzytkownikow silnikow Toyoty, w tym VVTi (forum klubu
Corolli) - lepiej czesciej wymieniac standardowe niz inwestowac w
"sportowe"
swiece.


Nie wiem, byc moze maja racje, badz nie. Sprobowac nie zaszkodzi.

...
Te wszystkie modyfikacje polegaja w gruncie rzeczy na zwiekszeniu
sprawnosci
silnika bez ingenerencji mechanicznych w jego strukture. W efekcie auto
poddane takim zabiegom zyskuje na dynamice, predkosci maksymalnej, a
przy
lekkiej nodze nawet nizszym spalaniem.
...

Wszystkie wspomniane modyfikacje (nie wiem jak z tym EGR, a chiptuning
odnosze tylko do VVTi) to zmiany powszechnie uwazane za "watpliwe" i
wielokrotnie podwaza sie korzysci z nich plynace. To raczej zabawa... nie
tuning.


To czy przyniosa efekt zalezy od sytuacji wejsciowej i od zdrowego rozsadku.
Sam je zastosowalem w swoim autku z bardzo roznymi efektami. Jedne u mnie
sie sprawdzily(wydech), drugie nie (jak stozek), jednak mierzalnym efektem
ich jest spadek spalania o okolo 20%, wzrost predkosci maksymalnej i bardzo
duza liczba prob i bledow. Jasne, ze najlatwiej to zalozyc TURBO, ale jak
mowie najlatwiej i z ingerencja w strukture silnika :(

Pozdrawiam

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: chiptronic- wrazenia po zalozeniu


kombinowac niz w
| dieslach, wiec raczej sobie daruje - zwlaszcza ze jeszcze mam gwarancje
| ). Zastanawiam sier natomiast nad prostszymi rozwiazaniami.

Jest to moj pierwszy diesel, porzednio mialem same benzynki. Co do
pojemnosci to bywalo roznie: VW 1.1, Corolla 1.3,Senator 3.0,Manta
1.8i,BMW
318,Renault5 1.1, Civic 1.3, Corrado 1.8G60, Ibiza 1.8i.. tak wiec
probowalem roznych silniczkow/marek.

Wrazenia: wszystkie oprocz G60 byly za slabe, natomiast w G60 rozsypala mi
sie sprezarka :(((
Ostatnia byla Ibiza 1.8i  90KM. Nie jestem guru w kwestii tuningu,
aczkolwiek naleze do ludzi ktorzy najpierw zasiegaja opinii a potem na cos
sie decyduja. Smiesza mnie posty w stylu: kupilem samochod XXX, czy to
dobry
wybor??

Ale wracajac do meritum sprawy, jedyny "tuning" w jaki zainwestowalem to
byly: swiece "Brisk" i wklad filtra powietrza "K&N"
Efekty: silnik ciszej pracowal na wolnych obrotach i lepiej sie "wkrecal".
Szkoda mi bylo kasy na inwestycje w walki rozrzadu, chipy itp. Po prostu w
tym silniku nie daloby to razem takiego efektu jak sam chip w TDi a koszty
bylyby duzo wieksze.

Jesli chcesz kupic filtr to tylko wklad (mokry) a nie stozek. Wklad spelni
swoje zadanie znakomicie, a stozek bedzie zasysakl gorace powietrze z
komory
silnika co moze spowodowac nawet spadek mocy w stosunku do nominalnej.
Co swiec,to bylem zadowolony z Briska (wiem ze zdania sa podzielone). Nie
pamietam modelu, ale byly najdrozsze z dostepnych i mialy "zebata koronke"
dookola stozkowatej elektrody, co powodoawalo ze iskra miala postac
"parasola".

Mysle ze powinnas pogadac z Robertem, mozen on cos Ci podpowie, lub
sledzic
posty. Zdarzaja sie czasami naprawde rzeczowe odpowiedzi---patrz
odpowiedz
Pawla J n/t zuzycia paliwa w Dieslu.
Mi po prostu szkoda czasu na dyskusje co lepsze: diesel czy benzyna, 2 czy
4
drzwiowy, bialy czy czarny, japonski czy niemiecki itd, itp. Jak widac
zreszta z listy "doswiadczen", nie jestem zagorzalym zwolennikiem jednej
marki. Kazdy kupuje w/g potrzeb i upodoban, a czasy gdy bralo sie to co
bylo
a nie co sie chcialo, na szczesci minely. Pozostal niestety wciaz glowny
problem: KASA :-((


po pierwsze: WIELKIE ŚLICZNE DZIĘKI ZA RADY!!!!!!!!!!

co do filtra: zgodnie z tym co mowisz od jakiegos czasu zbieram opinie na
ten temat, wniosek jest jednoznaczny: sama wkladka sportowa i to wlasnie K&N
(niezly artykul na ten temat jest na stronie www.tuning.pl), i to bedzie
pierwszy ktok w moich przerobkach. Mozliwe ze nie ostatni, ale szalec nie
zamierzam, w kazdym razie o chipie nie myslalam (moze kiedys).

co do wyboru samochodu: punciaczek jest moim pierwszym autkiem, wyboru
dokonalam sama, jezdze nim od niecalych 4 miesiecy i jestem zadowolona (poki
co). A smiesza mnie tak jak i ciebie pytania po tzw. fakcie:-))) Ale dobrze
jest poczytac opinie innych ludzi, zwlaszcza takich, ktorzy "siedza" troche
w temacie.

z robertem rozmawialam na razie o szybkach i o alufelgach, ktore chcialabym
nabyc w lecie. Natomiast jak bede chciala cos pokombinowac z silnikiem (jak
do tego "dojrzeje"), to da mi namiar na ludzi, ktorzy zajmuja sie
benzynowcami.  W kazdym razie jedno jest pewne: gdyby kasy nie braklo, to
pewnie jezdzilibysmy lepszymi autami:-), ale zawsze mozna pokombinowac
troszeczke i chociaz minimalnie ulepszyc dzialania fabryki.... a im
mniejszy tego koszt tym lepiej...

Przejrzyj więcej wiadomości z tematu



Temat: Jak gustownie stuningować poloneza
Jak gustownie stuningować poloneza
Autko kupiłem w 1999 roku i nie różniło się niczym od zwykłych poldków. Przeróbki więc trwają od 1999 r. zACZĄŁEM OD KUPNA PODKŁADKI POD REJESTRACJĘ I KOŁPAKÓW. POTEM POMALOWAŁEM ZDERZAKI I LUSTERKA. Kupiłem radio Panasonic 4 głośniki Pioneer i wymyśliłem patent jak zrobić by go nie było widać. Zamontowałem szyberdach. Fotele były strasznie niewygodne, więc nabyłem kubełki Intergroclin (swoją drogą we Wrocku:). W JEDNYM Z POZNAŃSKICH SKLEPÓW WYPATRZYŁEM SPOJLER ESCORTA na klapę no i wylądował na moim poldolocie. POZNIEJ kołpaki schowałem do garażu i KUPIŁEM ALUSKI OZ od alfy romeo. NASTĘPNIE KUPIŁEM MAGNETYZER maksor sport świece brisk i wkład filtra powietrza Kingdragon. Zaczął się w naszym kraju szał na tłumiki, więc pomyślałem, że się taki przyda. W zakładzie w Poznaniu gościu przerobił mi całkowicie (na moje życzenie) układ wydechowy. WYWALIŁEM WSZYSTKIE TŁUMIKI, wstawiłem strumienicę Jonsa i przelotowy tłumik z końcówką Remusa . Teraz mój poldzio zaczął tak głośno gadać,że musiałem co wygłuszyć. Wygłuszyłem cały tył aż do przednich foteli. W sklepie w Rawiczu wypatrzyłem OWIEWKI NA SZYBY I SPRYSKIWACZE NA WYCIERACZKI. Potem w firmie Jawmo Tuning z Gdańska kupiłem BIAŁE ZEGARY I NAKŁADKI NA ZDERZAKI oricari. No i wtedy właśnie zapisałem się DO NASZAGO KLUBU !!!!!!!!! Po prawie codziennym przebywaniu na forum przyszedł czas na silnik. Wstawiłem sportowy wałek Świątka, splanowałem głowicę, wypolerowałem kolektor dolotowy (to z kumplem robiłem). PRZYCIEMNIŁEM SZYBY I TYLNE LAMPY. ZAMONTOWAŁEM WLOTY NA MASKĘ i przerobiłem wg wskazówek Cichego wlot przedni. Zrobiłem sobie też power rurę na lato. W firmie AG tuning rzuciłem mój bolid na glebę i utwardziłem przód 7cm tył poszedł o 3cm. Firmy nie polecam ze względu na strasznie niemiłą obsługę. Nie pozwolili mi patrzeć na przeróbki i dosłownie kazali opuścić warsztat na 5 godzin, a było to na Wysogotowie, był kwiecień i lało jak nie wiem. Niestety nie znałem nikogo co by mi auto obniżył więc zrobiłem jak kazali. Potem kupiłem dystanse na tylną oś - w firmie Jawmo Tuning robione na zamówienie i poszerzyłem rozstaw kół o 6 cm łącznie (mam stary most). Potem przerobiłem hamulce tarcze Brembo i klocki Ferrodo. Potem przyszedł czas na wnętrze. Kupiłem za radą klubowiczów sport kierownicę. Potem gałkę biegów alu pedały i pomalowałem deskę rozdzielczą na czerwono i tapicerkę na drzwiach i tylna półkę na czarno. Potem od kumpla Bodzia, który ma firme Spojkar kupiłem dyfuzory pod przedni zderzak brewki i w nie długim czasie dokładkę pod tylny zderzak, który trochę przerobiłem. Brewki kupowałem dwa razy bo mi po jednym dniu ukeadli pod Auchanem w Poznaniu. Z jakiejś firmy wysyłkowej kupiłem alu nakładki na błotniki i psiknąłem pod kolor autka. Zostałem diodomaniakiem jak wielu klubowiczów i podswietliłem na niebiesko dywaniki. Ostatnio zakupiłem też nowy sprzęt audio.

Taka jest historia mojego autka. Dbam o nie i mam fioła na jego punkcie. Wszystkie modyfikacje wymyśliłem sam. Sam również je wykonałem (oprócz silnika, zawieszenia i wydechu i szyberdachu i szybek). Dlatego umieściłem na autku napis DP TUNING- kto znajdzie? Nie jestem mechanikiem, ani lakiernikiem, ale lubię dłubać przy autku. Jedyny minus to to że włożyłem w mojego Poldzia dużo pracy a przede wszystkim pieniędzy. Tuning wcale nie jest tani:(. Ale warto było, bo lubię być indywidualistą (nawet swojego GÓRALA przerabiałem).


2fast4u.w.interia.pl/damp/damp.htm


Przejrzyj więcej wiadomości z tematu

 

 


 

 
Copyright 2003. blog-madonnatv * serwis Madonna TV